Wednesday 9 September 2015

Book Haul ~ Augusti 2015


Yay!
Min första Book Haul! Tog bilderna med min läsplatta (ooh, så avancerat) så de blev bättre än om jag skulle ha tagit dom med datorn. Här finns totalt 12 böcker som jag samlat på mig i augusti. Skulle egentligen varit en bok till (The Little Prince) som jag beställde i augusti, men den har inte kommit än. Jaja, har i alla fall alla de här godbitarna :)




Death Most Definite ~ Trent Jamieson
Death Most Definite var ett totalt impulsköp från Book Depository. Kollade in deras bargain shop och hittade den här för typ 50kr så jag slog till. Det är första delen i en trilogi och är en adult fantasy/sci-fi tror jag. Innehåller både spöken och skräck och utspelar sig Australien! Är faktiskt ganska förväntansfull. Hoppas den är lite cheesy, som Supernatural.

Since You've Been Gone ~ Morgan Matson
Kommer inte riktigt ihåg om jag köpte Since You've Been Gone i augusti eller sena juli, men det var på gränsen. Har hört mycket bra om den på både BookTube och på andra svenska bokbloggar. Jag brukar inte läsa contemporary, men ibland måste man göra undantag.





Throne of Glass ~ Sarah J. Maas
Crown of Midnight ~ Sarah J. Maas
Äntligen! Har superhöga förväntningar, så jag köpte andra boken också innan jag ens hunnit börja på första. Ska ta tag i dom snart, jag lovar! Aaaah!




Opposition ~ Jennifer L. Armentrout
Sista delen i Lux serien om aliens. Är spänd inför sista boken, men också lite ledsen över att den redan är slut. Och gillar inte omslagsbytet, men vad kan man göra? När det kommer till den här serien köper man verkligen inte böckerna för omslagen ;)

Låt inte omslaget lura dig! Ser ut som en spin-off till Fifty Shades of Grey, men det är de inte. White Hot Kiss är första boken i Jennifer L. Armentrouts nyare trilogi om gargoyler, vari sista boken kom ut nyligen. Kikade på första meningen och den höjde mina förväntningar rejält.





The Iron Trial ~ Cassandra Clare & Holly Black
Hade hört så himla mycket bra om The Iron Trial från BookTube och den har redan blivit översatt till svenska, så jag tänkte att "Nej, nu måste jag minsann läsa den!" Och det gjorde jag. Den var superbra! Har redan gjort en recension och den kan ni gå och läsa om ni har lust.

The Copper Gauntlet ~ Cassandra Clare & Holly Black
The Copper Gauntlet släpptes på Adlibris den 31 augusti, så jag slog till samma dag. Har läst The Iron Trial redan och det var väldigt bra, trots att den är rätt lik Harry Potter på flera sätt. Dock gillade jag huvudkaraktären väldigt mycket.





Bok ett och två i Rachel Hawkins nya serie/trilogi. Har sett fram emot att få tag på dessa enda sedan jag läste Demonglass (hittar dock inte Spell Bound i inbundet format någonstans) och har bara hört bra saker om båda två. De ser ganska flickiga ut, men jag har blivit lovad att huvudkaraktären är väldigt badass.





End of Days ~ Susan Ee
End of Days är sista delen i trilogin Penryn & the End of Days och jag har velat ha den här boken hur länge som helst! Hoppas Susan Ee inte gjorde ett stort misstag när hon bestämde sig för att korta ner de plannerade 5 böckerna i serien till bara tre.

Dreams of Gods & Monsters ~ Laini Taylor
Måste läsa innan bokmässan! Men den är ju hur gigantisk som helst och fonten är ännu mindre än de förra böckerna i serien. Hur ska jag klara av att läsa den här innan 26 september???


Hej då!

No comments:

Post a Comment