Friday 26 June 2015

Sommarläsningtaggen

Hejsan mig själv!
Boklyckan gjorde den här taggen och jag tänkte "Äh, jag har minsann målat staket hela dagen och legat på mage i grusen med myrorna som sällskap. Jag har förtjänat att tagga mig själv."
Så det gjorde jag! Ha så kul att läsa, mitt kära själv.

1. Vilka fem böcker bara MÅSTE du hinna läsa i sommar?
Ja du, om jag ens läser så många i sommar över huvud taget. Har ju mycket att göra med att hjälpa mamma bygga staket, delta i Camp NaNoWriMo, ta hand om grannens katt och åka till Stockholm. Men de som prioriteras är väl följande:


2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Beautiful Creatures 2 är jag väl inte direkt så sugen på, men den har stått på hyllan så länge nu att jag börjar känna mig smått skyldig.


3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Sängen. ALLTID sängen. Härliga, mysiga, trogna, varma sängen med sina mjuka kuddar och mitt Darth Vader-påslakan som doftar nytvättat och utetorkat i de kalla sommarvindarna (för varmt är det minsann inte utomhus).

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
... I sängen, såklart. Var annars?

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Ah, vet inte. Jag tror att jag kommer älska både A Darker Shade of Magic såväl som Dream a Little Dream. Men kan lika gärna bli vilken annan bok som helst. Jag välkomnar överraskningar.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Hmmmm. Agnes Cecilia, Stolthet och fördom och zombier, Vicious, Hex Hall, Percy Jackson & the Olympians, The Curious Incident of the Dog in the Night-Time, Miss Peregrines hem för besynnerliga barn, osv.


7. Strand eller hängmatta?
Inget... men det får bli hängmatta, trots trolig huvudvärk och mosade insekter mellan sidorna. Men stranden är mycket värre! Sand överallt och så gott som nakna människor som springer omkring och stränderna i Skåne är inte de vackraste eller renaste och de luktar inte så gott heller (om man inte är på västkusten, dock). Nej, det kan jag klara mig utan. Är precis som mamma i det fallet.

8. Deckare eller roman?
Roman. Men ibland kan en bra deckare duga.

9. Favoritgenre?
Fantasy! FInns det något annat logiskt svar? Nej, jag tror inte det.

10. Tagga 5 andra!
Jag ska tagga alla dom jag känner bäst!
1. Spindeln i taket, som jag döpt till William IX
2. Mig själv!
3. Min kompis
4. Mina kuddar, för de är så mysiga
5. Gandalf

Hej då, mig själv! Och god natt!

1 comment:

  1. Kul att du gjorde taggen! :) Jag borde också se till att läsa The Ocean At the End of the Lane nu i sommar, för det har jag faktiskt inte tagit mig tid till att göra ännu. Haha, ser fram emot att få läsa Gandalfs svar ;)

    ReplyDelete