Saturday 1 August 2015

July Wrap-Up 2015

 827610

Böcker lästa:
1. Dream a Little Dream ~ Kerstin Gier
2. The Wasp Factory ~ Iain Banks

Påbörjade böcker:
Days of Blood & Starlight ~ Laini Taylor

Bästa bok:
Dream a Little Dream var precis lika bra som jag förväntat mig. Det var inte den mest spännande eller gripande boken jag läst, men ändå kunde jag inte släppa taget om den. Huvudkaraktären har en underbar humor och berättarrösten var väldigt bra. Liv var en huvudkaraktär som jag kände att jag kunde relatera till baserat på personlighet och attityd. Kärleksdelen av boken kändes dock lite underarbetad och jag hade inte så stort intresse av om det skulle funka eller inte. Annars en väldigt bra bok.

Månadens besvikelse:
Ingen. Woohoo!

Månadens överraskning:
Vet inte vad jag hade förväntat mig från The Wasp Factory, men märklig var den. Ibland är jag osäker på om jag gillade huvudkaraktären eller inte. Men det var en bra bok. Tack pappa för rekommendationen!

Sammanfattning:
Har varit jätteseg på att läsa i år. Innan den här månaden har jag bara avslutat en enda liten bok och det var i januari. Har däremot påbörjat och kommit halvvägs i två böcker. Ska försöka bättra på mig lite i augusti.

Hej då!

No comments:

Post a Comment