Tuesday 11 August 2015

Ten Authors You've Read the Most Books From


Hejsan!
Än en gång är det tisdag! Och inte vilken tisdag som helst; det är sista tisdagen på sommarlovet för mig. Börjar skolan igen måndag nästa vecka. Ser inte fram emot det alls, tyvärr.
Top Ten Tuesday organiseras av The Broke and the Bookish, en annan bokblogg på engelska. Klicka bara på namnet för att komma till sidan. Denna tisdags ämne är top tio författare som jag läst flest böcker av. Notera att de inte nödväntigtvis är mina favoritförfattare (*host*L.J. Smith*host*), men jag tycker väldigt mycket om de flesta av dom.


  

10. L.J. Smith (4)
9. Libba Bray (4)
8. Kerstin Gier (4)


  

7. Stephenie Meyer (5)
6. Helen Dunmore (5)
5. Maggie Stiefvater (5)


  

4. Rick Riordan (5)
3. Jennifer L. Armentrout (5)
2. Cassandra Clare (8)



1. J.K. Rowling (10)

Det är lite sorgligt att det bara finns en manlig författare här, men jag ska nog försöka bättra på det i framtiden. Har ju långa Eragon serien att ta mig igenom. Har fler böcker av både Jennifer L. Armentrout, Stephenie Meyer, Cassandra Clare och Maggie Stiefvater i bokhyllan som jag måste läsa snart också.
J.K. Rowling är ju the Queen ;)

Hej då!

No comments:

Post a Comment