Sunday 26 July 2015

BookTube-A-Thon 2015!

Hej mig själv och andra möjliga läsare.
Snart är det dags för detta årets BookTube-A-Thon!


Det startar den 3 augusti och håller på en hel vecka. För er som inte vet vad BookTube-A-Thon är så ska jag berätta det nu. BTAT är en vecka av intensiv läsning för dom som har mycket tid över, de som verkligen behöver minska sin TBR-hög eller dom som helt enkelt bara vill läsa med en massa andra. BTAT går ut på att man får sju utmaningar som man ska klara av under veckan. Egentligen ska man väl vara med på YouTube och uppdatera med en video varje dag, men det behöver man verkligen inte. Jag var med förra året också och det gick precis lika bra utan.
Utmaningarna i år är följande:

- Läs en bok med något blått på omslaget

- Läs en bok av en författare som delar samma första bokstav i efternamnet som du
(Alltså, om du heter Harry Potter så ska du då t.ex. läsa en bok av Philip Pullman)

- Läs någon annans favoritbok

- Läs den bok du senast införskaffade

- Läs en hel bok utan att släppa/lägga ifrån dig den
(Du får bokstavligen inte släppa taget om boken under tiden du läser den, så välj en kort bok)

- Läs en bok du verkligen vill läsa

- Läs sju böcker
(Så den sista boken är helt valfri)

Du kan förstås kombinera utmaningar. Till exempel så skulle jag kunna läsa The Colour of Magic av Terry Pratchett. Den är kort, så jag kan läsa den utan att släppa taget om den, det är min pappas favoitbok och den har rött på omslaget. Jag väljer att läsa en bok för varje utmaning, men det får man bestämma för sig själv.
Jag gillar faktiskt årets utmaningar mer än förra årets. Och jag behöver verkligen läsa några blå böcker.
Hur som helst, här är böckerna jag tänker läsa under BookTube-A-Thon 2015. De är i samma ordning som utmaningarna.

   
21860807 10929432 9284655

Förra året lyckades jag läsa shockerande 2161 sidor på en vecka. Skulle jag lyckas läsa alla böcker detta året kommer slutsiffran ligga på 2139 sidor, så inte riktigt lika mycket. Jag ser verkligen fram emot att läsa alla dom här böckerna och jag hoppas BookTube-A-Thon kommer bli lika kul i år som förra.
För ytterligare info klicka här för att komma till originalvideon där du hittar mer information.
Om ni deltar: Lycka till!



Hej då!

1 comment:

  1. Sv: Älskar sådana här bokevent! Nej, tyvärr inte. Det är just den veckan jag åker till Spanien med mina kusiner, och jag tvivlar på att jag kommer få så mycket tid till att läsa. Tråkigt, hade gärna varit med annars! :)

    ReplyDelete