Sunday 12 July 2015

Ten Hyped Books I've Never Read


Hejsan svejsan, lilla mig.
Idag ska jag än en gång härma Alba över på Boklyckan och prova på att göra ett Top Ten Tuesday-inlägg (ignorera fakumet att det är söndag). Top Ten Tuesday är organiserat och uppfunnet av en annan bokbloggare och bloggen heter The Broke and the Bookish. Klicka på namnet för att komma till bloggen :)
Den här veckan ska man lista upp de tio mest hypade böckerna som man själv aldrig läst. Så, det är väl bara för mig att börja.


  

10. Da Vinci koden ~ Dan Brown
9. The Selection ~ Kiera Cass
8. Genom dina ögon ~ Stephanie Meyer

  

7. Divergent ~ Veronica Roth
6. Fangirl ~ Rainbow Rowell
5. Legend ~ Marie Lu

  

4. Anna and the French Kiss ~ Stephanie Perkins
3. The Colour of Magic ~ Terry Pratchett
2. Cinder ~ Marissa Meyer



1. Throne of Glass ~ Sarah J. Maas



Det finns en hel del hypade dystopier som jag inte läst och troligen aldrig kommer att läsa. Jag är inte ett så stort fan av dystopier över huvud taget. Jag gillar sci-fi och böcker som utspelar sig i framtiden, men är det en dystopi så håller jag mig oftast borta. Men det finns en del jag är lite sugen på, som t.ex. Genom dina ögon. Började smått se filmen och den verkade helt okej.

Hej då!

No comments:

Post a Comment