Sunday 5 July 2015

Vilka böcker ska jag ta med mig?

Hej, mig själv!
Imorgon åker jag och familjen till Stockholm för att vara där i tre dagar. Tågresan tar inte mindre än 4 timmar och 15 minuter och på den tiden hinner man nog få lite läst. Sammanlagt ska jag sitta på tåg i 8 timmar och 30 minuter totalt. Men vilka böcker ska jag ta med mig på resan?
Här är alternativen:

       

Dream a Little Dream ~ Kerstin Gier
319 sidor
"Mysterious doors with lizard-head knobs.
Talking stone statues. A crazy girl with a hatchet.
Yes, Liv's dreams have been pretty weird lately.
Especially the one where she's in a graveyard at night,
watching four boys conduct dark magic rituals."
Goodreads länk

The Evolution of Mara Dyer ~ Michelle Hodkin
527 sidor, 250 kvar
Spoiler alert om du ej läst första boken!
"Mara Dyer once believed she could run from her
past. She can't. She used to think her problems were
all in her head. They aren't. She couldn't imagine that
after everything she's been through, the boy she
loves would still be keeping secrets. She's wrong."
Goodreads länk

15783514       

The Ocean at the End of the Lane ~ Neil Gaiman
178 sidor
"Sussex, England. A middle-aged man returns
to his childhood home to attend a funeral. Although
the house he lived in is long gone, he is drawn
to the farm at the end of the road, where, when he
was seven, he encountered a most remarkable girl,
Lettie Hempstock, and her mother and grandmother."
Goodreads länk

Trollkarlen från Övärlden ~ Ursula K. Le Guin
238 sidor
"Ön Gont är en stormhärjad klippa i Nordhavet,
berömd för sina trollkarlar. Sparvhök heter
en av dem, en stolt och enstörig pojke som
törstar efter kunskap, och han ska bli störst av
dem alla. Men han använder sina krafter för tidigt
och kallar upp en skugga från dödsriket som
han måste fly ifrån. Men bara Sparvhök kan
förgöra det onda genom att slutföra det han påbörjat."
Goodreads länk

       

Shadow and Bone ~ Leigh Bardugo
352 sidor
"The Shadow Fold, a swathe of impenetrable
darkness, crawling with monsters that
feast on human flesh, is slowly destroying the
once-great nation of Ravka. Alina, a pale, lonely
orphan, discovers a unique power that thrusts
her into the lavish world of the kingdom's magical
elite - the Grisha. Could she be the key to unravelling
the dark fabric of the Shadow Fold and setting
Ravka free?"
Goodreads länk

Outtalat ~ Sarah Rees Brennan
333 sidor
"Kami Glass är förälskad i någon hon aldrig har
träffat en kille som resten av världen tror är
påhittad. Det har gjort henne till en outsider i
den sömniga engelska småstaden Sorry-in-the-vale.
Men Kami beklagar sig inte. Hon driver skolans
tidning och håller sig mest för sig själv tills
obehagliga saker börjar hända."
Goodreads länk


Vilken bok tycker du att jag ska välja? Kolla in min TBR-lista och berätta om du vill att jag ska läsa någon annan bok därifrån.

Hej då!

No comments:

Post a Comment